Jak si u nás objednat tandemové kolo nebo tříkolku
Objednávku lze uskutečnit několika způsoby. Nejjednodušším z nich je přímé sestavení objednávky při osobní návštěvě naší prodejny. Nespornou výhodou tohoto řešení je možnost vyzkoušet si některý typ tandemu nebo tříkolky a seznámit se s různými variantami. Další způsoby – telefon, fax a e-mail sice postrádají osobní kontakt, ale při objednávání z větších vzdáleností jsou dobrou alternativou. Objednávka probíhá následovně.
- Úvodní komunikace – při které probereme, jaký tandem/tříkolka je pro vás nejvhodnější. Tuto první část je nejlépe provádět telefonicky, nebo po předchozí domluvě prostřednictvím Skype. Vyhneme se tím mnohým nedorozuměním. E-mail na druhé straně poskytuje dostatek času na odpověď a zjištění všech možností, které připadají v úvahu.
- Následuje vaše objednávka navazující na předchozí komunikaci. Tam stručně sepíšete, na čem jsme se dohodli. Tuto část je nejlépe provést e-mailem, kde je vše jasně stanoveno.
- Vyhotovíme pro vás jednu nebo více cenových nabídek s rozpisem osazení jednotlivými komponenty a zašleme vám je k posouzení.
- Vyberete si tu nabídku, která vám nejvíce vyhovuje, a společně s fakturačními údaji a s údaji pro stavbu rámu (vaše výška, váha, požadovaná barva rámu, popřípadě jiné údaje) zašlete jako závaznou objednávku zpět.
- Na základě této objednávky vám vyhotovíme potvrzení o objednávce, ve které budou uvedeny všechny podporbnosti a také banovní informace. Pokud nepoužíváte elektronickou poštu, je možné se domluvit i individuálně.
- Konečným potvrzením objednávky je uhrazení zálohy na náš bankovní účet, nebo hotově (nejsme zařízeni na platby kartou). Pokud není dohodnuto jinak, tak 50% z fakturované částky. Druhá polovina je vždy hrazena v hotovosti při předání výrobku, nebo převodem na účet před vyzvednutím kola.
- Pro dopravu našich výrobků můžete využít jednu z možností:
- Využití služeb přepravních společností. Tandemové kolo je přepravováno v přepravním kartónovém obalu v částečně rozloženém stavu. Tandem je nejdříve smontován, seřízen a pak rozložen do přepravní bedny. Cena za přepravu je 1000,-Kč.
- Převzetí zákazníkem – zákazník si výrobek převezme na naší provozovně v Uherském Brodě.
Jak postupovat při výběru tandemu
Při výběru tandemu se musíte zamyslet nad tím, jak jej budete využívat. Základní otázky, které pokládáme, jsou: kdo na kole bude jezdit – výška, váha, věk a výkonnost, v jakém terénu se bude jezdit – silnice, špatné nebo jen zpevněné cesty, nebo terén, jakou rychlostí se hodláte řítit krajinou a kolik kilometrů ročně asi najedete.
U jednotlivých charakteristik kol lze měnit na Vaše přání vše, co si zamanete. Od geometrie rámu a jejich velikosti přesně podle Vašich výšek, přes jednotlivé komponenty až po barvy, či doplňky. Jsou zde však určitá omezení a ne vše, co používáte u normálního kola, je aplikovatelné na tandem. Tandemové kolo je vyváženým celkem skládajícím se z mnoha kompromisů. Při finální objednávce s Vámi samozřejmě probereme všechny náležitosti a přesně doporučíme správné řešení. K usnadnění orientace v možnostech, které nabízíme, by mohl posloužit tento přehled.
Podle použití
- tandem silniční (klasická výbava silničních kol Shimano, berany, úzké pláště 23-28×622 mm, čelisťové, crosové cantilevrové, mini “V” brzdy, nebo mechanické kotouče, řazení Dual-Control, převody na 2/3 talíři 52-39z. (52-42-30) nebo COMPACT 50-34z.Tento tandem je určen především pro kvalitní povrchy a nejvíce zde asi vynikne ta skutečnost, že se síly dvou jezdců sčítají a při vysoké rychlosti má velký vliv odpor vzduchu. Čím vyšší rychlost, tím více tandem získává proti singlu. Není pak problém pohybovat se po silnicích rychlostí 40 – 70 km/h. Silniční tandem může mít také podobu fitness kola, kdy silniční kola a komponenty jsou doplněny rovnými řídítky a řazením rapidfire.
- tandem trekingový (vybaven bývá řadami Shimano pro MTB – Alivio, Deore, Deore XT, rovná, nebo ergonomicky tvarovaná řídítka, “V” brzdy, nebo kotoučové (mechanické, nebo hydraulické), kola 26“ se spíše užšími plášti do rozměru 1,75″, převody na trojtalíři od horských 22-32-42z. až po silniční 30-42-52z. Nejčastěji se snažíme o převodníky 48-38-28z. Trekkingový tandem je kompromis mezi rychlým závodním tandemem a tandemem horským. Protože však přesto bývá trekkingový tandem často používán k cykloturistice, je potřeba zvýšit nosnost tandemu zesílením výpletů a použitím kvalitních brzd.
- tandem “horský” od předchozího se liší jen využitím plášťů a tedy i průchodností terénem a snadnější ovladatelností. Určený je však především na udržované cesty a hlavně na asfaltový povrch. Pro jízdu terénem je pak nutné “vyzbrojit” tandem odpruženou vidlicí, zesíleným rámem, co nejkvalitnějšími brzdami a pevnými výplety. Při současném stavu našich cest pak z bezpečnostních důvodů odpruženou vidlici montujeme na 90% našich výrobků.
Podle materiálu rámu
- Rám ze slitiny hliníku, který se při velkých průměrech trubek vyznačuje maximální tuhostí a je vhodný pro silovou jízdu (silniční tandemy), případně pro horské odpružené tandemy. „Duralový“ rám částečně odstraňuje jednu nectnost tandemů, a to snahu rámu při jízdě nepřenášet energii šlapání do otáčivého momentu zadního kola, ale do nepříjemného vlnění a kroucení celého tandemu. Mezi materiály pro stavbu rámů jsou však velké rozdíly, takže pouhý fakt, že se jedná o „duralový“ rám nemusí říkat vše o jeho vlastnostech.
Podle typu rámu
- Pánský s diagonální vzpěrou – klasická tandemová stavba vyhovující stejně zdatným cyklistům – P/P. Tento rám je nejtužší a současně nejlépe využívá energii obou jezdců.
- Vpředu pánský a vzadu dámský se sníženou rámovou trubkou – P/D je ze všech konstrukcí nejméně vhodný pro svou malou tuhost.
- Vpředu pánský a vzadu dámský se sníženou rámovou trubkou vyztuženou vzpěrou od sedlové trubky – P/dP. Optimalizovaná varianta mezi zadní pozicí dámskou a pánskou. Nevýhodou zůstává při použití klasických mechanických brzd vedených bovdeny. Esovité prohnutí bovdenu zadní brzdy výrazně snižuje její účinnost.
- Rám skládací – tandem je během několika minut možné složit na polovinu (povolení 4 šroubů trvá asi 2 minuty).
- Tandem celoodpružený – použitelný jak pro závody horských kol, tak při tandemové turistice.
Podle počtu jezdců
- V současné době se jedná převážně o 2 – 3 místné tandemy.
Podle umístění řazení
- U prvního jezdce – kapitána.
- U spolujezdce.
Podle typu brzd
- “V” brzdy za sucha a při celkové hmotnosti osádky do 160 kg mají dostatečnou účinnost.
- Ráfkové hydraulické brzdy – za sucha bezkonkurenčně nejúčinnější tandemové brzdy. (Momentálně dodáváme jen na zvláštní přání)
- Kotoučové mechanické brzdy – velmi účinné, ale nevyžadují zvláštní znalosti ohledně jejich údržby a seřízení.
- Kotoučové hydraulické brzdy – velice účinné a vhodné pro horské tandemy. Podstatně však zatěžují výplety kol.
Pro tandem je vhodná kombinace dvou odlišných brzdových systémů zvláště při dlouhých sjezdech, kdy při použití pouze ráfkových brzd dochází k přehřátí ráfků a k poškození plášťů, při intenzivním brzdění kotoučovými brzdami pak může dojít k jejich zadření.
Jak postupovat při výběru tříkolky
Tato sekce je v přípravě.